piątek, 13 listopada 2015

Ludzie Warsztatu

Kolejną osobą, której nie trzeba przedstawiać stałym bywalcom Warsztatu jest Elżbieta Hołoweńko - malarka, ilustratorka, aktywistka społeczna, (www.elaholowenko.pl). Pani Ela prowadzi u nas zajęcia z szeroko pojętego art recyklingu - tworzenia biżuterii czy ozdób z rzeczy pozornie nieprzydatnych, takich jak butelki, plastikowe torebki i inne. Obecnie na zajęciach zajmujemy się głównie decoupagem.

Jak trafiłaś do "Warsztatu"?
Do Warsztatu po raz pierwszy trafiłam na debatę (chyba o planach zagospodarowania brzegów Wisły). Od 2014 byłam koordynatorką grupy śródmiejskiej w projekcie "Zdaniem Seniora" a zajęcia odbywały się właśnie w Warsztacie. Dalszy ciąg to Kafejka Międzypokoleniowa gdzie uczestniczyłam w niektórych zajęciach a zajęcia plastyczne z art recyklingu prowadziłam osobiście.

Jak to się stało, że zaczęłaś działać społecznie?
Chyba zawsze miałam duszę społeczniczki bo już w dzieciństwie organizowałam jakieś zabawy w szkołę, teatrzyki i uczyłam dzieci śpiewać "My ze spalonych wsi"...
Ale solidnie zabrałam się do pracy społecznej kiedy poczułam jak bardzo boli mnie życie, nierówności społeczne, dyskryminacja, przemoc. W 2000 roku powróciłam do Warszawy po 20-letnim mieszkaniu na odludnej wsi na polskim Spiszu i nie opuściłam żadnej Manify, Parady Równości, różnych demonstracji i pikiet w obronie praw człowieka, zwierząt i środowiska. Zapisałm się do Zielonych i nigdy tego nie żałowałam. Interesuje mnie polityka senioralna i jej problemy jakich wciąż nie rozwiązano od czasów transformacji. Lubię prowadzić zajęcia plastyczne dla seniorów/seniorek, dzieci, młodzieży, niewidomych i wszelkich innych grup.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz